søndag 12. mai 2013

Uke 41

helt utrolig , jeg er på overtid.. eller VI er på overtid. kjære vennen , nå er jeg utålmodig etter å få hilse på deg , kroppen verker etter å få deg i armene mine.
Jeg skal med hånda på hjertet si at overtidsdagene er tøffe. mye tøffere enn hva jeg hadde sett for meg.
Gabriel fyller ut dagene , men jeg har begrenset med energi så får ikke til å gjøre så mye med han som jeg ønsker.
Fattig trøst er at ut skal han snart, om han vil eller ei..  Håper virkelig det starter av seg selv , men om det i verste tilfelle skal bli igangsetting håper vi dette går bra.
Det er mye tanker om dagene og  jeg føler at for hver dag som går mister jeg litt motet, men vet at jeg nermer meg.



Nå er det få dager til din baby er født! Førstegangsfødende føder i gjennomsnitt fire dager etter termindatoen. Slapp av og hvil mye! Mens du går på "overtid" vil din jordmor eller lege nøye overvåke at du og babyen har det bra. Hyppige kontroller.
7 dager etter termin skal du tilovertidskontroll hos fødselslege ved sykehuset. På bakgrunn av denne undersøkelsen vil det bli bestemt om fødselen din settes i gang, eller om du må smøre deg med mer tålmodighet noen dager til.
mammanett.no

♥Graviditets uke: 41
 Fosterest alder:  39 uker
♥ Fosterets lengde og vekt : 3600 gram og 50 cm (mammanett.no) (Finner ingen ca vekt for denne uken)
♥ Termin : 06.05.2013(ul) og menstermin er 25.04.2013
♥ Trimester: 3. trimester! 
♥ Påvei: 41 uker og  2 dager
♥ Uker igjenn: Nå er det en uke siden du skulle komme i morgen.
♥ Høygravid: Føler meg som en flodhest..
♥ Kjønn : Gutt :)
♥ Navn: Har et som ligger godt ann til å bli det vi går for <3
♥ Barnerommet: Lillebror har en krok på vårt rom, så er det en vugge på stuen.
♥ Aktivitet : Nå er det virkelig trangt for den lille og aktiviteten har forandret seg mye..  hver bevegelse kjennes veldig godt!
♥ Hodet nede : Det  er nede.
♥ Hodet festet : Ja
♥ Mangler av utstyr :Alt er nå klart :)
♥ Dilla på :SMÅGODT
♥ Utålmodig : Helt klart .. men dette er desverre ikke opp til meg.
♥ Vann i  kroppen : idet har kommet de siste dagene ja
♥ Plager : Bekkenet, kynnere ,murringer, små kvalme og en utrolig til halsbrann..
♥ Vektøking :19 kg
♥ Tungt : ja, magen henger mellom bena kjennes det ut som (den ser merkelig rar ut for tiden.)
♥ Fødselstanker : Krysser fingrene for at den blir like fin og naturlig som sist.
♥ Neste kontroll : 13. Mai , min 1. overtidskontroll.
♥ Sykehusbagen : Den står ferdig pakket og venter på den store dagen.

KULA.

12 kommentarer:

  1. Masse lykke til!! :)
    Må være tungt å gå over så lenge
    Syns mine 2 dager med minstemor var lenge nok ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. tusen takk :-)
      fysisk sett går det bra, værre på psyken synes jeg. men nå er han her :D

      Slett
  2. Lykke til!! Nå er du snart i mål :) Husker selv hvordan det var... De overtidsdagene er veldig tunge. Jeg gikk 4 dager over og trodde aldri han skulle komme ut.. Lykke til søta, snart har du gullet ditt hos deg :)

    Klemmer fra Nina
    drømmevillaen.no

    SvarSlett
    Svar
    1. hehe, den følelsen er kjent ja :)
      tiden har gått fort !:)

      takker !
      klem

      Slett
  3. Hei. Lykke til :) Selv gikk jeg 11 dager over termin med førstemann.. Det var lange dager, men trøstet meg med at jeg snart var i mål! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. tusen tusen takk :-) nå er han her ENDELIG :)

      Slett
  4. Selv gikk jeg 10 dager over med storebror :) LAAANGE dager, men vips så er han ute og så går tiden superfort igjen!! :) Lykke til <3

    SvarSlett
    Svar
    1. ja tiden går fort : ) nå er han her og jeg har hatt han i 4 dager , så deilig :)*
      <3

      Slett
  5. off... stakkars deg... overtid kan ikke vere gøy... jeg har 3 barn, de har alle kommet før... eller... nr 1 av seg selv, de to andre ble jeg satt i gang med... gikk sååå fint så... kroppen er jo klar... så den jobber med... :)

    Håper dette blir siste blogginnlegg før du popper... ;)

    Lykke til.

    Stor klem fra Diana.

    SvarSlett
    Svar
    1. det blir ingen overtid om jeg noen gang skal ha flere for å si det slik.
      ble satt i gang selv denne gangen, gikk alvorlig fort . men klarte det =)

      tusen takk !
      klemmer

      Slett
  6. Tenker på deg og ønsker deg lykke til...for alt jeg vet er kanskje lillebror kommet nå?;) Men uansett,det skal du ha...du ser jo feiende flott ut med magen da<3 Klem<3

    SvarSlett
    Svar
    1. den dagen du skrev var han på vei, morsomt :)
      tusen takk for fine ord <3

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å gi din mening :-)